آسان درس

سوالات متن

مطالعات هشتم : سوالات متن درس هشتم (رسانه ها در زندگی ما)

۱. دولت الکترونیک چه خدماتی به ما می دهند؟
پاسخ : پرداخت قبوض ، ثبت نام زیارت حج ، ثبت نام کنکور ، صدور گواهی نامه ها و…

۲. در آموزش ویدیو کنفرانس دانشجو و معلم صدا و تصویر یکدیگر را دارند و نیازی به سفر استاد به شهری که دانشجویان در آن حضور دارند ..[ نیست ]..

۳. چند مورد عملیات های بانکی را نام ببرید؟
پاسخ : واریز کردن پول به حساب دیگران ، گرفتن موجودی ، دریافت صورت حساب.

۴. توجه نکردن به منابع خبر چه پیامد هایی می تواند داشته باشد؟
پاسخ : گاهی می تواند سبب تغییر یا انحراف در ذهن و افکار عمومی شود.

۵. استفاده از فناوری ارتباط چه مزایایی دارد؟
پاسخ : می توان در تمام شبانه روز از این امکانات استفاده کرد ، در وقت و هزینه صرفه جویی می شود ، رفت و آمد بین شهر ها کمتر می شود.

۶. چند نمونه از اثرات منفی رسانه های ارتباط جمعی را بنویسید؟
پاسخ : امروزه بیشتر وقت مردم صرف تماشای فیلم ها و تلویزیون می شود و در بیشتر فیلم ها خشونت زیادی وجود دارد و در کمتر فیلمی است که از راه گفت و گو برای حل مشکلات استفاده می کنند ، بعضی از پایگاه های اینترنتی بی بند و باری را در جامعه ترویج می دهند.

۷. آگهی های بازرگانی از چه طریقی پخش می شود؟
پاسخ : رادیو ، تلویزیون ، مجلات ، روزنامه و…

۸. بعضی از پیام های بازرگانی واقعیت ها را درباره یک کالا بیان ..[ نمی کنند ].. و با تعریف و ..[ تمجید ].. های غیر واقعی روی افکار مشتریان تاثیر می گذارند.

۹. یکی از آثار منفی تبلیغات را بیان کنید؟
پاسخ : راه و روش های مخصوصی برای خوابیدن و غذا خوردن و لباس پوشیدن و… به افراد جامعه انتقال می دهند.

۱۰. به هنگام دیدن آگهی های بازرگانی افراد باید به چه نکاتی توجه کنند؟
پاسخ : درباره آن تبلیغ خوب فکر کنند ، آن را تجزیه و تحلیل کنند و به تاثیر آن بر فکر و رفتار خودشان توجه داشته باشند.

۱۱. هنگام وارد شدن به فضای مجازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
پاسخ : درباره منابع خبر هایی که می خوانیم تحقیق کنیم ، عکس و فیلم های خانوادگی خود را هرگز در اینترنت منتشر نکنیم ، از ارتباط با افراد ناشناس در فضای مجازی پرهیز کنیم.

۱۲. اثرات منفی رسانه های ارتباط جمعی چیست؟ (برخی از اثرات منفی رسانه های ارتباط جمعی را ذکر کنید.)
پاسخ : پرخاشگری نوجوانان با تأثیر گرفتن از فیلم ها.
رواج بی بند و باری های اخلاقی از طریق اینترنت.
گسترش مصرف گرایی به وسیله آگهی بازرگانی.
کم شدن تماس چهره به چهره افراد و کم شدن دید و بازدید های اقوام و دوستان.

۱۳. تأثیرات وسایل ارتباط جمعی بر روی مردم تا چه اندازه است؟
پاسخ : امروزه صاحب نظران معتقدند که رسانه های ارتباط جمعی ، تأثیر زیادی بر سبک زندگی و هویت افراد می گذارند. آنها چنین بحث می کنند که رسانه ها می توانند موجب شوند که مردم به شیوه های خاصی فکر کنند و یا وقایع را همان طور که آنها می خواهند ببینند. به عبارت دیگر رسانه ها روی باورها و افکار و رفتار انسان ها اثر می گذارند. این اثرات ممکن است مثبت یا منفی باشند.

۱۴. آثار منفی آگهی های بازرگانی چیست؟
پاسخ : گسترش مصرف گرایی ، تغییر سبک زندگی ، مفید جلوه دادن کالاهای مضر.

۱۵. آیا به اطلاعات موجود در اینترنت می توان اعتماد کرد؟ چرا؟
پاسخ : همه اطلاعاتی موجود در اینترنت ، صحیح نیستند. چون از سوی منابع و افراد مختلف منتشر می شوند. پس درباره درستی منبع و پایگاه آنها ، تحقیق و پرس و جو کنید.

دیدگاه های کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *